субота, 25 лютого 2017 р.

ГЛАСНІСТЬ (роздатковий матеріал)

Конспекти уроків


ГЛАСНІСТЬ
І-виклад нового матеріалу
Запитання      для     повторення: метод «Прес»
1.      Перебудова в СРСР  почалася з проголошення курсу на прискорення соціально-економічного розвитку? Чому політика прискорення  зазнала невдачі?
    ІІІ. Повідомлення теми і очікуваних результатів.
Політичні реформи і зростання соціальної та національної активності українського суспільства наприкінці 80-х рр. ХХ ст.
2 березня – день народження автора перебудови. Коротке відео. Думка Горбачов – політик-невдаха. Його реформи привели до розпаду держави СРСР. «Дилема Горбачова» -- чи потрібна свобода слова тоталітарнній державі? Він вирішив, що потрібна. Чому?
                            ІV. Виклад матеріалу за планом.
1.       Гласність.  Схема «Фішбоун»
2.      Лібералізація.
  .    Активізація національного руху. схема
5.      Формування національних громадських організацій
6.      Розгортання страйкового руху.  
      Зростання громадської активності.



        Відео 26.43 – 32.18. Які факти у відеофрагменті свідчать про зростання громадської активності. Складіть перелік цих фактів у вигляді концентричної схеми «зростання громадської активності». Вимога: максимально стисло
 Презентація.
Питання.
-          Коли і де розпочався страйковий рух?
-          Що стало поштовхом до його розгортання? Чого вимагали страйкуючі?
7.      Формування багатопартійної системи.
8.      Релігійне відродження.
9.      «Революція на граніті».

ІІ- самозаглиблення  
1.За текстом підручника с.210 складіть схему «зміст лібералізації». Будьте максимально лаконічними. Біля тих напрямків лібералізації, де було зроблено конкретні кроки, поставте знак «+». 

2.Складіть перелік найбільш значимих на вашу думку громадських організацій, утворених у 1987-1990 рр. за с. 213-214. Не більше 8 пунктів!
3.Старше покоління українців виросло в країні, де була лише одна партія. У 1990 р. їх було утворено 4. Розгляньте  карикатуру на с. 217 і скажіть: яким було ставлення більшості населення до багатопартійності. Придумайте назви партіям, які представляють персонажі карикатури.

ІІІ-практичний

1.Складання таблиці «Українські партії у 1989-1990 рр.»
    Партія
Час утворенння
Програма


2.Обговорення:
1.      Яке значення мало скасування статті 6-ї Конституції УРСР? С. 216
2.      Які недоліки на вашу думку існували у програмах цих партій?
3.      Чому більшість громадян їм мало довіряла?
Загальний висновок щодо багатопартійності у 1990 зобразіть у вигляді більш стислої схеми ніж на с. 219 : не більше 6-и елементів, не більше 3-х слів у кожному елементі.

 «Революція на граніті». Складання схеми у якій мають бути відображені факти: хто? Що? Де? Коли? Чому? Наслідки?

ІV-контрольно-діагностичний
Погляньте на план уроку. Чи можна стверджувати що причиною усіх подій перерахованих у пунктах 3-9 була саме політика гласності?
Наведіть аргументи.
Чому ж Горбачов вирішив запровадити цю політику?
Які були реальні наслідки її запровадження?
Як вплинула ця політика на населення?
Як змінилось ставлення населення до влади?
Метод «Займи позицію»
Чи можна стверджувати, що запровадження політики гласності було однією з головних причин, яка спричинила розпад Радянського Союзу?
ТАК                                                                                                     НІ
Аргументи                                                                                          аргументи

Висновки.
Оцінювання.

Домашнє завдання. Диференційоване
За темою 28-29 скласти хронологічну таблицю.
Скласти схему «Фішбоун» - «Релігійне відродження в Україні»
Написати есе на одну з тем 1.«Гласність: причини запровадження та реальні наслідки»